Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN Bulgaria: Завишената консумация на електроенергия през последния месец ще се отрази в януарските фактури

2.2.2009


Клиентите на дружеството могат да проверят предварително стойността на фактурите си чрез автоматична телефонна проверка, за която е необходим ИТН Съгласно обявените срокове за плащане на електроенергията, в периода от 15 до 25 февруари ще се заплащат фактурите за консумирана електроенергия за месец януари 2009. Тези срокове фигурират във всяка издавана от ЕВН България Електроснабдяване АД фактура. Възможно е, за улеснение на клиентите, фактурите да бъдат заплатени от тях и преди 15 февруари. Всеки клиент плаща консумираната от него електроенергия за периода от датата на отчитането през декември до датата на отчитането през януари. Всеки клиент на ЕВН България Електроснабдяване АД заплаща консумираната електроенергия само по реално отчетените показания на своя електромер. Направените анализи на вече отчетените количества електроенергия показват, че за упоменатия период около 75% от клиентите ще бъдат с по-големи сметки за консумирано електричество спрямо предходните месеци, което се обуславя от завишената консумация през този период. Причините за по-големите стойности на фактурите за консумирана електроенергия за януари са следните: • В този отчетен период се включват коледните и новогодишните празници - период, който традиционно се характеризира с по-голяма консумация на електроенергия от домакинствата, типично за празничните дни. Като правило във времето на тези празнични дни се наблюдава завишение на консумацията средно около 30% при битовите клиенти. • Нарасналото потребление за отопление през януари като период през който настъпва силно застудяване. Върхова консумация до сега бе регистрирана на 13 януари 2009 година, когато около 20.00 ч. товарът на дружеството достигна 1897 мегавата. • Еднократната промяна в графика на отчитане за декември: Както ЕВН България Електроснабдяване АД вече уведоми своите клиенти, във връзка с изминалите почивни дни около Коледните и Новогодишни празници беше извършена еднократна промяна в графика на отчитане на консумираната електроенергия за битови клиенти през декември. Тази промяна се изразява в това, че поради почивните дни в края на 2008 г. консумираната електроенергия за месец декември беше отчетена най-късно до 23.12.2008 г. Потребеното количество електроенергия след тази дата спада към фактурата за следващия месец до датата на отчитането през януари, която всеки клиент може да види във фактурата си. Поради това част от клиентите имат по-кратък период на отчитане от 30 дни за декември, но по-дълъг период на отчитане от 30 дни за януари. EVN Bulgaria съветва своите клиенти да проверят своята консумация от отчитането през декември до момента, което ще ги ориентира за размера на фактурата. Във всяка издавана от ЕВН България Електроснабдяване АД фактура за електроенергия се съдържа конкретният период, за който е отчетена електроенергията, количеството консумирана електроенергия, срока на следващо отчитане, срока на следващо плащане, както и телефонен номер за връзка. ЕVN Bulgaria преодставя възможност на своите клиенти да проверят предварително стойността на своите фактури. Това може да стане с услугата за автоматична проверка на телефонен номер 0700 10 207 или 0700 1 7777 (след свързване се натиска 1). И в двата случая е необходимо клиентите да въведат своя ИТН - номер на измервателна точка (може да бъде видян от предишна фактура). По този начин информацията се предоставя по най-бърз и точен начин. Освен това информация за размера на текущата фактура битовите и малките стопански клиенти могат да открият на интернет страницата на дружеството (www.evn.bg) след предварителна регистрация в сайта. С цел по-бързо откриване в системата при обаждане на телефон 0700 1 7777 - за информация и 0700 1 0007 - за аварии е добре клиентите да предоставят: • ИТН или • Клиентски номер (също от предишна фактура или клиентска карта). В случай, че клиентът не предостави тези данни търсенето става по име и/или адрес, което забавя скоростта на неговото обслужване. Оставаме на разположение на нашите клиенти във всички КЕЦ (Клиентски Енергоцентрове) на дружеството, на email: [email protected], на интернет станицата ни www.evn.bg, както и на денонощните ни телефони 0700 1 7777 - за информация и 0700 1 0007 - за аварии (на цената на един градски разговор за територията на цялата страна). ЕВН България Електроснабдяване АД благодари предварително на всички свои клиенти за проявеното разбиране.
> назад