Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN Bulgaria: По-голямата стойност на фактурите за януари се определя от по-голямата консумация на електричество през този отчетен период

19.2.2009


Всички фактури са калкулирани на база реално консумирана и отчетена от електромерите електрическа енергия. Процентът на по-големи стойности на последната фактура е различен при всеки клиент и се определя от неговата консумация. Направените анализи на отчетените количества електроенергия показват, че за упоменатия период около 75% от клиентите имат по-големи сметки за консумирано електричество спрямо предходните месеци, което е характерно за фактурите за януари и се обуславя от по-голямата консумация през този период. Причините за по-големите стойности на фактурите за консумирана електроенергия за януари са следните: • Основна причина е нарасналото потребление за отопление през януари като период през който настъпва силно застудяване и в резултат на това се отчита голяма консумация на електроенергия. През голяма част от януари диспечерските центрове на дружеството отчетоха натоварване на мрежата и съоръженията вследствие на по-голямата консумация. Върхова консумация до сега бе регистрирана на 13 януари 2009 година, когато около 20.00 ч. товарът на дружеството достигна 1897 мегавата. • В този отчетен период се включват коледните и новогодишните празници - период, който традиционно се характеризира винаги с по-голяма консумация на електроенергия от домакинствата, типично за празничните дни. • Еднократната промяна в графика на отчитане за декември: поради почивните дни около Коледните и Новогодишни празници беше извършена еднократна промяна в графика на отчитане - част от клиентите имат по-кратък период на отчитане от 30 дни за декември, но по-дълъг период на отчитане от 30 дни за януари. По-голямата стойност на фактурите се определя от по-голямата консумация на електричество през този отчетен период. Относно това какво е процентното увеличение на стойностите на фактурите за този отчетен период, дружеството счита за необходимо да уточни, че процентът на завишение е строго индивидуален при всеки клиент и се определя от неговата по-голяма консумация за съответния период, отбелязан във фактурата. Има случаи, когато битови клиенти имат по-голяма консумация с няколкостотин киловатчаса, а дори и такива, които надхвърлят тези стойности. Важно е да се уточни, че всеки клиент заплаща консумирана електроенергия по реално отчетени показания на своя електромер. При нашите стандарти на работа е недопустимо начисляването на електроенергия, която не е консумирана от потребителя. Във всяка издавана от ЕВН България Електроснабдяване АД фактура за електроенергия се съдържа конкретният период, за който е отчетена електроенергията, количеството консумирана електроенергия, срока на следващо отчитане, срока на следващо плащане, както и телефонен номер за връзка. Ако все пак клиентът има съмнения, че сметката за консумираната от него енергия е изготвена неправилно, е добре да провери показанията на електромера си към момента и ги сравни с тези, които са на фактурата. Ако и след това счита, че има грешка, винаги може да ни сигнализира и да поиска проверка на своя електромер. ЕVN Bulgaria преодставя възможност на своите клиенти да проверят предварително стойността на своите фактури. Това може да стане с услугата за автоматична проверка на телефонен номер 0700 10 207 или 0700 1 7777 (след свързване се натиска 1). И в двата случая е необходимо клиентите да въведат своя ИТН - номер на измервателна точка (може да бъде видян от предишна фактура). По този начин информацията се предоставя по най-бърз и точен начин. Освен това информация за размера на текущата фактура битовите клиенти могат да открият на интернет страницата на дружеството (www.evn.bg) след предварителна регистрация в сайта.С цел по-бързо откриване в системата при обаждане на телефон 0700 1 7777 - за информация и 0700 1 0007 - за аварии е добре клиентите да предоставят: • ИТН или • Клиентски номер (също от предишна фактура или клиентска карта). В случай, че клиентът не предостави тези данни търсенето става по име и/или адрес, което забавя скоростта на неговото обслужване. Оставаме на разположение на нашите клиенти във всички КЕЦ (Клиентски Енергоцентрове) на дружеството, на email: [email protected], на интернет станицата ни www.evn.bg, както и на денонощните ни телефони 0700 1 7777 - за информация и 0700 1 0007 - за аварии (на цената на един градски разговор за територията на цялата страна).
> назад