EVN България откри обновената сграда на клиентския си център в Харманли
4.12.2012
Днес, 4-и декември 2012 г., беше открита изцяло ремонтираната сграда на клиентския център на EVN в Харманли. Инвестицията от 800 000 лв. подобри прилежащата инфраструктура, което е предпоставка за предоставяне на качествени услуги за всички жители на общо 65 населени места, разположени в общините Харманли, Маджарово и Стамболово.
Лентата на изцяло обновената и модернизирана сграда на EVN беше прерязана от г-н Волфганг Хумер, председател на Управителния съвет на ЕVN България Електроразпределение, г-жа Жанет Джамбазова, ръководител на KEЦ Харманли и г-н Михаил Лисков, кмет на община Харманли. На официалната церемония присъстваха и представители на партньори по проекта.
Сградата беше обновена в рамките на 1 година, следвайки стандартите на енергийноефективно и устойчиво изграждане. По време на преустройството са прилагани редица нововъведения, като част от тях включват:
- цялостна топлоизолация: на всички външни ограждащи стени е изпълнена топлоизолация от 12 см, а на покрива 25 см, което осигурява нормативните коефициенти на термично съпротивление с цел топлосъхранение и икономия на енергия
- монтирана нова алуминиева дограма с прекъснат термомост
- изпълнена изцяло нова електроинсталация и нова вътрешна ВиК инсталация
- изцяло нова климатична инсталация, включваща климатични блокове за прецизна климатизация и отопление
- нови и удобни помещения за обслужване на клиенти с обособени зони за изчакване и обслужване
- нова вентилационна инсталация
- монтаж на слънчеви колектори с цел получаване на битово гореща вода в санитарните помещения.
Съществуващата сграда, построена през 1974 г., беше наследена от ЕVN България при приватизацията на дружеството през 2005 г. По време на обновяването й тя е изследвана по отношение на енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия, като по този начин отговаря на нормативните и екологичносъобразните изисквания. Чрез обновяването на сградата се предоставят по-добри условия за бързо и качествено обслужване на клиенти.
Обновяването на сградат на клиентския център на ЕVN в Харманли е поредната стъпка за модернизиране на инфраструктурата и подобряване на клиентското облужване. Началото беше поставено с изграждането на изцяло нова модерна сграда на EVN в гр. Приморско през 2010 г., както и обновена сградата на дружеството в гр. Велинград през 2011 г.