Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

ЕVN BULGARIA ЗАПОЧНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ИНВЕСТИЦИОННАТА СИ ПРОГРАМА В СТОЛИПИНОВО

10.8.2007


От Юни т.г.започна реализирането на инвестиционната и ремонтна програма на ЕВН България Електроразпределение АД за пловдивския квартал Столипиново. Тя е на стойност над 3 милиона лева и има за цел преодоляване на сегашната ситуация в квартала чрез подмяна и ремонт на техническата инфраструктура. Очаква се програмата да приключи до началото на зимния сезон. Програмата предвижда модернизация и реконструкция на 187км мрежа и 17 трафопоста и подмяна на около 5 500 съществуващи електромера и 700 табла. Въвежда се нова, модерна технология на дистанционно отчитане на изразходваната от абонатите в Столипиново електроенергия. С реализирането на всеки етап от програмата се възстановява възможността абонатите да следят показанията на електромерите си, които са монтирани на височина, достъпна за всеки и в същото време се възстановява и 24-часовото захранване с електроенергия. По този начин компанията на практика реализира един от основните си принципи - за еднакво третиране на всички свои клиенти. В същото време модернизацията на инфраструктурата позволява да се преустановят кражбите на електроенергия директно от мрежата или от таблата, което ще доведе до намаляване на загубите на дружеството. Електрозахранването на всеки абонат, който не е платил месечната си сметка, ще бъде прекъсвано индивидуално. Новата инфраструктура позволява това да се извършва дистанционно, с което се запазват правата и на всички коректни платци в квартала. По отношение на старите дългове в размер на 12,1 млн. лева (наследени и натрупани след като ЕVN Bulgaria придоби 67% от акциите в дружеството през 2005 год.) се прилагат гъвкави схеми за погасяване чрез сключването на индивидуални споразумения с всеки отделен клиент. Така компанията поема своята социална отговорност за натрупаните през годините проблеми, които не са намирали решение поради редица обективни и субективни причини. Остават за решаване обаче още редица въпроси, свързани с електроснабдяването на квартала. За съжаление, те са извън компетенцията на дружеството и изискват усилията и намесата на държавните и общински институции. Един от най-острите проблеми е този с незаконното строителство. В квартала съществуват редица постройки, които не притежават необходимите документи. Поради това те не могат да бъдат присъединени към електрическата мрежа и съответно да им се поставят електромери. Живущите в тези постройки получават електроенергия от сградите, които са свързани с електрическата мрежа и имат законни електромери. Това създава условия за възникване на инциденти, както и за натрупване на големи сметки на законните електромери. Друг голям проблем в региона е високата безработица, което определя и ниския процент на събираемост на дължимите месечни суми. През юни т.г. приключи реализирането на инвестиционно-ремонтната програма на ЕВН България Електроразпределение АД за друг пловдивски квартал - Шекер махала. С инвестирането на 300 000 лева бяха модернизирани и реконструирани 10 км мрежа и 4 трафопоста. Подменени бяха също 900 съществуващи електромера и 118 табла. До 3 август повече от 80% от абонатите заплатиха юнските си сметки за електроенергия. След прекъсването на електрозахранването на тези, които бяха пропуснали срока за плащане голяма част от тях платиха дължимите суми и електроснабдяването им бе възстановено. Подобни проекти, макар и в по-малък мащаб вече са реализирани и в други квартали с население с нисък жизнен стандарт в региона на Югоизточна България. При предоставянето на своите услуги ЕVN Bulgaria се ръководи от едни и същи принципи спрямо всички свои клиенти: А. Повишаване на сигурността на захранване чрез инвестиции в мрежата и осигуряване на охрана; Б. Коректно индивидуално отчитане чрез внедряване и използване на електромери за дистанционно отчитане и управление, повишаване на квалификацията на отчетниците и въвеждането на модерни уреди за отчитане, които да намалят риска от човешка грешка; В. Еднакво третиране на потребители в сходна ситуация, което означава, че електроенергия получава всеки коректен потребител, а по отношение на некоректните се прилага една и съща процедура. Г. Предоставяне на възможност за справедливо решаване на проблема с натрупаните дългове, чрез предлагане на схеми за разсроченото им изплащане, които да залегнат в индивидуалните договори. Д. Създаване на условия за недопускане на кражбите на електроенергия
> назад