Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN

5.8.2008


EVN BULGARIA: ЕФЕКТИВНОТО РАЗВИТИЕ НА ИНФРАСТРУКТУРАТА Е ВЗАИМЕН АНГАЖИМЕНТ НА РАЗПРЕДЕЛИТЕЛНОТО ПРЕДПРИЯТИЕ И КЛИЕНТИТЕ МУ ЕVN Bulgaria и Съюзът на собствениците в Слънчев бряг изясниха позициите си на среща в Несебър Проведената днес в Несебър среща между представители на „ЕVN Bulgaria Електроразпределение” АД и СНЦ „Съюз на собствениците” Слънчев Бряг имаше за цел да бъдат изяснени позициите на двете страни относно прекъсването на електроснабдяването на 5 юли т.г. На срещата, която се проведе в хотел „Мариета Палас” от страна на дружеството присъстваха изпълнителните директори на „ЕVN Bulgaria Електроразпределение” АД, Михаил Томов, и на „ЕVN Bulgaria Електроснабдяване” АД, Стефан Заманов, и експерти. Въпреки изразените различни гледни точки, се очерта становището, че бъдещите отношения между двете страни трябва да се основават на взаимно довери и партньорство. Друг акцент в дискусията между хотелиерите и EVN Bulgaria бе липсата на планиране и ясна визия за развитие на електропотреблението в курортите около Слънчев бряг и Несебър, което затруднява и планирането за развитие на електроразпределителната мрежа. Зад всеки нов обект стои нуждата от качествено и надеждно захранване с електроенергия, за което EVN Bulgaria полага усилия и влага средства. Неконтролируемите строително-монтажни дейности създават риск не само за нормалното електроснабдяване, а и за всички инфраструктурни съоръжения. Всяко ново съоръжение и разширяване на мрежата на EVN Bulgaria е въпрос на сериозни инвестиции: само през тази година за района на Южното Черноморие те възлизат на 22,5 млн. лева. От 01.01.2008 година, само за комплекса Слънчев бряг са постъпили искания и са сключени предварителни и окончателни договори за присъединяване на нови обекти с обща мощност 75 МВт. Възвращаемостта на всички инвестиции в електропреносната и електроразпределителна мрежа в България е чрез цената за мрежови услуги на реално консумираните количества електроенергия. По този начин дружеството се стреми да ограничи кръстосаното субсидиране между клиентите. Всеки един заявен товар, за който е изградена съответната инфраструктура от EVN Bulgaria, но той не се усвоява на 100%, води до кръстосано субсидиране от страна на другите клиенти, защото цената за инвестицията се разпределя между всички клиенти на дружеството. Затова експертите от EVN Bulgaria са категорични, че развитието на разпределителната мрежа е взаимна отговорност както на електроразпределителното дружество, така и от страна на клиентите му. EVN Bulgaria придоби активите на ЕРП Слънчев бряг през октомври 2007 г. и веднага започна интензивна работа по събиране на информация за наличните капацитети на мрежата като цяло, регистрираните договори и заявени инвестиционни намерения в комплекса и статуса на подписаните договори за достъп до мрежата и нови присъединявания. На базата на задълбочен експертен анализ на събраната информация EVN Bulgaria регистрира основните предизвикателства за дейността на дружеството в комплекса: • Липса на трансформаторна мощност 110/20 kV ; • Въвеждане на корпоративни стандарти при развитието и поддръжка на мрежата в комплекса; • Въвеждане на корпоративни стандарти при отчитането, фактурирането и инкасирането на консумираните количества електроенергия от клиентите в комплекса • Въвеждане на система за контрол по съоръженията – елементи от разпределителната мрежа и от системите за отчитане на електроенергията, както и система за мониторинг на енергийните потоци в комплекса. Тези изводи са в основата и на двата проекта на EVN Bulgaria за подобряване качеството на работа в курортния комплекс и повишаване сигурността на доставките - „Интегриране на курортен комплекс „Слънчев бряг” към „ЕВН България Електроразпределение” АД” и „Интегриране на курортен комплекс „Слънчев бряг” към „ЕВН България Електроснабдяване” АД”. „ЕВН България Електроразпределение” повишава качеството на услугите си в курортния комплекс чрез: • Налагане на съществуващите в дружеството и отговарящи на регулаторната рамка принципи за договаряне и присъединяване на нови обекти към разпределителната мрежа; • Увеличаване състава на „Клиентския енергоцентър Поморие”, като прие една част от специалистите на комплекса, с цел използване на опита и информацията които те имат за мрежата; • Разработване на концепция за развитие на мрежата и въвеждане на единен стандарт по поддръжка на мрежата; • Увеличаване броя на аварийните групи в района и включването им в цялостната структура от аварийни екипи на ЕVN Bulgaria. • От своя страна „ЕВН България Електроснабдяване” АД също въведе единни стандарти за клиентите, с които се стреми да подобри качеството на услугите като: • Съгласува със „Слънчев бряг” АД клиентската база данни и въведе нова билинг система; • Проведе контролно засичане показанията на електромерите с представители на ЕРП Слънчев бряг с подписване на двустранни протоколи; • Въведе система на ежемесечно ролиращо отчитане за всички обекти от територията на комплекса; • Въведе еднократно заплащане на цялото консумирано количество електроенергия през изтеклия месец – до 10-о число на следващия месец; • Въведе калкулиране на сметките на клиентите от комплекса съгласно Закона за енергетиката, действащата тарифна структура и одобрените от ДКЕВР цени; • Въведе нови фактури за консумирана електроенергия, които от месец октомври 2007 г. са съгласно нормативната база и съдържат калкулация на два вида услуги – разпределение и снабдяване с електроенергия; • Създаде организация за заплащане на задължението в комплекса.
> назад