Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

Становище на EVN Bulgaria във връзка със случая “Яна” АД, Бургас

3.11.2009


Във връзка с нарастващия интерес от страна на медиите към случая с „Яна” АД, Бургас, и техния опит да въвлекат медиите и държавните институции в неговото решаване, EVN Bulgaria желае да направи някои уточнения и да представи на вашето внимание хронологията на спора между двете дружества: На 18.11.2008 година фирма „Яна” АД Бургас с писмо техен изх.номер 506/18.11.2008 уведомява ЕВН България Електроснабдяване АД, че от 01.02.2009 г. прекратява договора си за снабдяване с електроенергия с „ЕВН България Електроснабдяване” АД. След многократно напомняне за дължимите до момента суми, на 10.02.2009 година, „ЕВН България Електроснабдяване” АД в качеството си на доставчик на електроенергия по регулирани цени, преустановява доставката на електроенергия на „Яна” АД, Бургас, за неизплатени задължения в размер на 500 000 лева. Прекратяването е на основание Общите условия и заявеното от самата компания желания с писмото им от ноември 2008 година. Писмено желание от „Яна” АД към „ЕВН България Електроснабдяване” АД за подновяване на доставките за електроенергия по регулирани цени до момента няма регистрирано в „ЕВН България Електроснабдяване” АД. Към днешна дата фирма „Яна” АД, Бургас, дължи на „ЕВН България Електроснабдяване” АД над 540 000 лв. По случая има официално становище на ДКЕВР (Държавна комисия за енергийно и водно регулиране) за това, че сумата е дължима. Във връзка със случая с натрупаните задължения на фирма „Яна” АД, EVN Bulgaria желае да напомни, че един от основните принципи в дейността на дружеството е равнопоставеното отношение към всички клиенти. Този принцип е залегнал в основата на кампанията “Съюз с коректния клиент” на EVN Bulgaria, чиято основна цел е да се защитят интересите на всички клиенти, които редовно заплащат консумираната от тях енергия и прекъсването на електрозахранването на некоректните ползватели на услугата. Считаме, че опитът да се привлича общественото мнение чрез едностранно изнасяне на факти и вероятно по този начин да се намери решение, което противоречи на установените закони и процедури в България, е непочтен опит както към българското общество, така и към самите служители на „Яна” АД. Вярваме,че те имат право да научат от своето ръководство цялата истина за тежката ситуация на тяхната компания. Вярваме, обаче, и че нашата страна е правова държава и законът стои над всички. Ето защо, очакваме решението на компетентните институции и ще се съобразим единствено и само с него.
> назад