Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN BULGARIA ЩЕ ВЪВЕДЕ НОВ СОФТУЕР ЗА ФАКТУРИРАНЕ

8.5.2008


От началото на юни 2008 г. EVN Bulgaria ще въведе нов софтуер за фактуриране. Благодарение на него потреблението на електроенергия ще се фактурира по нов и модерен начин. Новият продукт дава редица преимущества на клиентите по отношение на възможностите за плащане, както и по-добра и подробна информация. Това се осъществява в рамките на стартиралия в предприятието процес за повишаване на качеството на отчитане и фактуриране и на цялостното обслужване на клиенти. Преимуществата за компанията и за клиентите от въвеждането на новия софтуер са: • Новият софтуер позволява цялостно консолидиране на базите данни: отделните бази данни на всеки от регионите ще се обединят в една централна система. • Повече възможности за плащане: клиентите ще могат да плащат фактурите си навсякъде на цялата територия на дружеството. Например, клиент от Бургас ще може да плати фактурата си на някоя от касите в Пловдив. • Във всеки КЕЦ (Клиентски Енергоцентър) на EVN Bulgaria клиентът има възможност да възложи изпълнението на услуги на територията на цялата област на снабдяване. • Клиентите, плащащи чрез e-pay, Transcard или по банков път ще получават фактурите си предварително по пощата. Това е част от проекта за бъдещо доставяне на фактурите по пощата за всички абонати. По този начин предварително ще е известна стойността на фактурата, клиентите ще могат да проверяват потреблението си директно и да сравняват стойностите от фактурата с показанието на електромера. • Клиенти, които в момента получават и заплащат фактурите си в пощенските станции, ще могат да бъдат обслужвани и на всички електронни каси. • Бъдещо въвеждане на ролиращи срокове за плащане, т.е. срокове за плащания в рамките на целия месец. Всеки клиент ще може да види сроковете за плащане на неговата сметка от самата фактура. Предимствата ще се изразяват в равномерно натоварване на касите и по-бързото обслужване на клиентите. • Новата система отговаря на изискванията на либерализирания пазар. Във фактурата подробно ще бъдат посочени компонентите, които образуват стойността. • Актуализиране на данните. Обединяването на базите данни е свързано и с въпроса за точността на данните. В тази връзка е изключително важно всеки клиент да предостави точни и актуални данни в КЕЦ, с което да се гарантира качественото обслужване. EVN Bulgaria започна още миналата година с подготовката на въвеждането на новия софтуер. Бяха проведени три тестови миграции на данни, които дадоха успешни резултати. Дружеството провежда и интензивни обучения за сътрудниците, обхващащи над 24 000 часа, като се анализира и използва и опита от други страни. За отпечатването на фактурите EVN Bulgaria взе съответните подготвителни мерки и бе въведен в експлоатация нов собствен печатен център, снабден и с пликовъчна машина. Практическото осъществяване на толкова обширен проект в цял свят е огромно предизвикателство за компанията, която го реализира. Възможно е да възникнат и рискове. EVN Bulgaria предприе предварително всички възможни мерки, за да може да се реагира максимално бързо при трудности и да бъдат предприети действия за подобрения: • По-дълго време на обслужване или софтуерни проблеми: подкрепа и консултации от страна на софтуерни специалисти от България, Германия, Австрия и външни фирми. • Възможна е промяна на срока за плащане на фактурите през м. юни. Въпреки това на клиентите ще се даде възможност за заплащане на фактурата, като в този случай няма да се начисляват наказателни лихви. Временно ще се ограничи предлагането на някои услуги през месец май, напр. проверяване на електромер и обслужване на чужди съоръжения. През този период ще се извършват всички дейности на EVN ЕР АД относно поддръжката на мрежата и на всички съоръжения за осигуряване на непрекъснато електрозахранване, ще продължи и прилагането на проектите от ИРП по места и усъвършенстване на процесите на организация и планиране. Повече информация за това може да бъде получена от Кол центъра на компанията, както и в съответните КЕЦ по места. Във връзка с посочените евентуални рискове, компанията разчита на разбиране от страна на своите клиенти. Като ориентирано към клиента предприятие EVN Bulgaria се стреми да подобрява постоянно обслужването и информирането на клиентите. На базата на направения анализ от въвеждането на новата система и с цел гарантиране на качественото обслужване на клиентите, EVN Bulgaria ще полага усилия да усъвършенства софтуерната система и в бъдеще.
> назад