Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

Средната стойност на фактурите на битовите клиенти на EVN България Топлофикация в Пловдив за декември 2015 г. е с 10,54% по-ниска спрямо година по-рано

13.1.2016


Средната стойност на фактурите за топлинна енергия на битовите клиенти на EVN България Топлофикация в Пловдив през декември 2015 г. е с 10,54% по-ниска спрямо година по-рано. Данните сочат, че средната стойност на фактурите в Пловдив за декември 2015 г е 64,1 лв. (с ДДС), което е със 7,55 лв. или с 10,54% по-малко спрямо година по-рано през декември 2014 г., когато тя е била 71,65 лв. (с ДДС).

Стойностите на фактурите по отделните групи клиенти за декември 2015 г. са както следва:
  • 80,83% от клиентите имат фактури със стойност до 100 лв. (с ДДС)
  • 17,14% от клиентите имат фактури със стойност от 100 лв. до 200 лв. (с ДДС)
  • 2,03% от клиентите имат фактури със стойност над 200 лв. (с ДДС).
Има разлика и в средната месечна температура за двата месеца, която оказва директно влияние върху консумацията. За декември 2015 г. в Пловдив тя е била +6,5 °C, a година по-рано - през декември 2014 г. средната температура е била +5,6 °C. За сравнение средната стойност на фактурите за ноември 2015 г. е била 38,93 лв. (с ДДС), а средната месечна температура е била +12,4 °C.

От 1 октомври 2015 г., съгласно решение на КЕВР, цената на един мегаватчас топлинна енергия за клиентите на дружеството в Пловдив е 82,62 лв. (с ДДС). През месец декември 2014 г. определената цена е била 90,74 лв. (с ДДС).

EVN България Топлофикация напомня, че за избягване на непредвидими изравнителни сметки в края на сезона клиентите е препоръчително да преминат от сезонен към месечен или дистанционен отчет на уредите за дялово разпределение по отоплителните тела. Към момента над 79% от всички клиенти на компанията в Пловдив вече използват предимствата на дистанционния или месечния отчет за сметка на сезонния. При дистанционния или месечния визуален отчет клиентите заплащат всеки месец своето реално потребление. По този начин те не зависят от наличието на евентуална разлика в консумацията им от предходния сезон, както е при сезонния отчет, при който отчитането е само 2 пъти в годината (в началото и в края на отоплителния сезон).

Решението за избор или промяна на начина на отчитане се взима на Общо събрание на етажната собственост в сградата, ползваща съответната абонатна станция. Решението се представя в обслужващата ФДР (фирма за дялово разпределение) или в EVN Офис.
> назад