Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN България Топлофикация препоръчва на клиенти със сезонен отчет на уредите да преминат към месечен или дистанционен отчет от новия отоплителен сезон 2015/16

20.10.2015


Избирайки месечен или дистанционен отчет, клиентите елиминират рисковете от големи разлики между прогнозно и реално потребление

С наближаването на новия отоплителен сезон 2015/16 г. EVN България Топлофикация продължава информационната кампания за своите клиенти в Пловдив. Благодарение на тази кампания от средата на 2014 г. над 3100 клиенти в Пловдив вече преминаха от сезонен към месечен или дистанционен отчет на уредите за дялово разпределение по отоплителните тела. Към момента вече над 77% от всички клиенти на компанията използват предимствата на дистанционния или месечния отчет.

Основното предимство на дистанционния или на месечния визуален отчет е, че се избягва риска от непредвидими изравнителни сметки в края на сезона, тъй като при тези видове отчет клиентите заплащат всеки месец своето реално потребление. По този начин те не зависят от наличието на евентуална разлика в консумацията им от предходния сезон, както е при сезонния отчет, при който отчитането е само 2 пъти в годината (в началото и в края на отоплителния сезон).

Всяка сграда етажна собственост избира с решение на етажните собственици метода и периодичността на отчет на уредите за дялово разпределение. Решението за избор или промяна на начина на отчитане се взима на общо събрание с 50% + 1 глас от собствеността на сградата. Решението се представя в обслужващата ФДР (фирма за дялово разпределение) или в EVN Офис.

Дистанционен отчет – най-добрата технология за отчитане на консумираната топлинна енергия в цялата сграда. Неговите предимства пред другите видове отчет са безспорни:
  • ежемесечнo отчитане
  • без изравнителни сметки и без фактури на база прогнозно потребление
  • точно и качествено отчитане на реално консумираната топлинна енергия
  • не се изисква първоначална инвестиция от клиента
  • намалява се възможността за неправомерно използване на енергия. Системата има възможности за известяване при опити за манипулации
  • отчитане на данните между 1-во и 5-то число на месеца по електронен път
  • без влизане в имота и без необходимост за осигуряване на достъп от страна на клиента
  • включена пълна техническа поддръжка на уредите, включително метрологична проверка на водомерите
  • възможност за наем на уредите – ИРУ (индивидуални разпределителни устройства) и водомери за топла вода
  • без неустойка за клиентите, които желаят да сменят своята ФДР (фирма за дялово разпределение).
Месечен (визуален) отчет – при него се извършва ежемесечно ръчно отчитане на индивидуалните разпределителни устройства (ИРУ) по отоплителните тела. Недостатъкът на този вид отчет е ежемесечното посещение в имота, т.е. осигуряване на достъп от страна на клиентите:
  • без фактури на база на прогнозно потребление
  • издават се изравнителни фактури – само в случаите на неосигурен достъп до измервателните уреди в имотите
  • посещения в имотите
  • регулярен месечен контакт с обслужващата ФДР
  • установяват се навреме наличието на повредени уреди.
Сезонен отчет – извършва се ръчно само 2 пъти в годината (в началото и края на отоплителния сезон). В сравнение с другите видове отчет сезонният отчет има най-големи недостатъци и неудобства за тези клиенти, които са го избрали. При сезонния отчет месечната фактура се извършва на база прогнозно потребление, заявено предварително от клиента:
  • фактури на база прогнозно, а не реално потребление
  • без ежемесечен контрол
  • най-често се констатират случаи на нерегламентирано потребление на топлинна енергия, което натоварва сметките на изрядните клиенти в сградата
  • необходимост от посещения в имотите
  • изравнителни фактури в края на сезона.
При сравнението на отделните видове отчет е видно, че най-голямо разбиране за стойността на фактурата е налице при клиентите от сгради с дистанционен отчет. Детайлна информация за видовете отчет е налична във фирмите за дялово разпределение (ФДР).

ЕVN България
Телефонен Център 24 часа в денонощието
Тел. за аварии 0700 1 0007
Тел. за информация и справки 0700 1 7777
Тел. за автоматична проверка на сметка 0700 1 0207
имейл: [email protected]
www.evn.bg
> назад