Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN България Топлофикация съветва клиентите си с прогнозно потребление да преминат от сезонен към месечен отчет

29.5.2015


Дружеството проведе информационни срещи с 50 представители от топлофицирани сгради на сезонен отчет. Избирайки месечен отчет, клиентите елиминират рисковете от големи разлики между прогнозно и реално потребление в края на сезона

През май 2015 г. EVN България Топлофикация продължи с информационната си кампания, за насърчаване преминаването от сезонен към месечен отчет на уредите за дялово разпределение. Благодарение на тази кампания през последните месеци близо 2600 клиенти в Пловдив вече преминаха към месечен отчет, като към момента само 24% от всички клиенти на компанията все още продължават да ползват сезонен отчет, при който отчитането е само 2 пъти в годината (в началото и края на отоплителния сезон).

Основното предимството на ежемесечния отчет - визуален или дистанционен е, че при него се избягва риска от непредвидими изравнителни сметки в края на сезона, тъй като при месечен отчет клиентите заплащат всеки месец своето реално потребление. По този начин те не зависят от наличието на евентуална разлика в потреблението им от предходния сезон, както е при сезонния отчет. За смяна на отчет на уредите е достатъчно решение на Общото събрание на собствениците в сградата.

Темата беше представена на организиран от EVN България Топлофикация информационен форум с клиенти в топлофицирани сгради със сезонен отчет на уредите.
Събитието, което се проведе в периода 26 – 28 май 2015 г., беше организирано във всеки един от трите големи топлофицирани райони на Пловдив – Тракия, Северен и Център. Общо 50 домоуправители и упълномощени лица в Пловдив взеха участие в дискусиите със специалисти на дружеството. На събитието присъстваха и представители на Федерация на потребителите.

Основен акцент на форума бяха промените в Наредбата за топлоснабяването на Министерство на енергетиката (МЕ) и как те се отразяват върху сградите на сезонен отчет, при които прогнозирането на енергия за отопление е основен фактор при изравнителните сметки. Според промените месечната прогноза за енергията за отопление се определя по начин, който не отчита по-ниските или по-високи температури през последния отоплителен сезон, както и промяната в индивидуалния начин на консумация при отделните клиенти, което директно влияе на изравнителните фактури в края на сезона.

Като резултат през сезон 2014/15 г. EVN България Топлофикация не фактурира общо 2060 MWh (мегаватчаса) топлинна енергия, въпреки че тя беше реално консумирана от клиентите в сградите със сезонен отчет. Тези количества топлинна енергия ще бъдат включени в изравнителните фактури, излизащи през месец август 2015 г. за клиентите на сезонен отчет, които са 24% от всички клиенти на дружеството.

За да информира своите клиенти на сезонен отчет за промените в Наредбата, EVN България Топлофикация предприе целенасочена информационна кампания към тях. Кампанията включваше срещи през октомври 2014 г. със 195 домоуправители и упълномощени лица от топлофицирани сгради в Пловдив. Последваха информационни писма до всеки един клиент на сезонен отчет, информационни съобщения по сгради, като през цялото това време дружеството предоставяше информация за ефектите на променената Наредба до Министерство на енергетиката, КЕВР, Комисията по енергетика в Народното събрание, Асоциацията на топлофикационните дружества в България и Обществения посредник на Община Пловдив.

> назад