Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

Данни за средноаритметичните стойности на януарските фактури за електроенергия по нива на потребление

8.2.2013


През януари 2013 г. дружеството отчита по-голям брой клиенти с консумация над 1000 киловатчаса сравнено с януари 2012 г.

Анализът на EVN България за последните фактури за потребена електроенергия на клиентите в Югоизточна България показва, че 49,98% oт клиентите имат консумация до 500 киловатчаса през месец януари 2013 г. Средноаритметичната стойност на фактурите за тази група клиенти е 31 лв. без ДДС като през януари 2012 г. средната стойност при тази група клиенти е била 27,2 лв. без ДДС.
Консумация в рамките от 500 до 1000 киловатчаса имат 17.93% от клиентите, като средноаритметичната стойност на фактурите при тях е 111,82 лв. без ДДС. Година по-рано – през януари 2012 г., тази група клиенти са били 17,79%, като средноаритметичната стойност на фактурите е била 98,11 лв. без ДДС.

Клиентите с консумация от над 1000 киловатчаса през януари 2013 г. са 10,64% като техният брой е по-голям спрямо януари 2012 г., когато са били 9,72%. Тази група клиенти през януари 2013 г. има средноаритметична стойност на фактурите от 234,46 лв. без ДДС, докато през янаури 2012 г. тази стойност е била 204,26 лв. без ДДС.

Сред основните фактори за размера на януарските фактури за консумирана електроенергия са:
  • по-дълъг отчетен период при някои клиенти. Поради многото почивни и неработни дни в края на декември 2012 г., потреблението за част от клиентите през тези дни в края на декември 2012 г. се включва към енергията за януари (до датата на отчет през януари). Това се случва в края на всяка година в зависимост от дължината на неработните почивни дни, за която възможност дружеството обяви до медиите на 18.12.2012 г. В резултат част от клиентите е възможно да имат по-дълъг отчетен период, включващ консумацията по време на коледните и новогодишните празници на 2012 г. Съответно тези клиенти са имали по-кратък предишен отчетен период и по-малки стойности на предходните фактури. Затова е важно всеки клиент да сравни периода на отчитане, който е посочен на всяка фактура.
  • характерно за зимен период завишено потребление. Традиционно през месеците декември, януари и февруари диспечерските центрове на дружеството отчитат максимални стойности на консумация на електроенергия. През месец декември 2012 г. клиентите на EVN България в Югоизточна България са консумирали общо 929 251 000 киловатчаса електроенергия, което е с 7 401 000 киловатчаса повече сравнено с месец декември 2011 г. Пиковите стойности зa декември 2012 г. са регистрирани на 20 декември 2012 г., когато за едно денонощие са потребени 33 558 000 киловатчаса електроенергия. Тези високи стойности надминават и върховите показатели от данните за декември 2011 г., когато максимално консумираната електроенергия за едно денонощие е била 32 986 000 киловатчаса.
  • По-висока цена на електроенергията от 1 юли 2012 г. сравнено с година по-рано.

Във всички посочени данни не са включени клиентите, които имат нулево потребление на електроенергия. Важно е да се уточни, че това са средни стойности на фактури по отделни нива на потребление и не могат да се отнесат към даден конкретен случай, т.е. възможни са различия в месечната фактура за електрическа енергия. Консумацията на електроенергия при всеки клиент е индивидуална и зависи от режима и интензивността на използване на електроенергия, от степента на енергийна ефективност в конкретния имот и от цялостната култура на енергоползване на всеки клиент.

Във всяка фактура за електроенергия, издавана от EVN България, се съдържа конкретният период, за който е отчетена електроенергията, количеството консумирана електроенергия, срокът на следващо отчитане, срокът на следващо плащане, както и телефонен номер за връзка с дружеството.

С цел улеснение за клиентите, в дружеството функционира ясно установен процес, в случай че желаят да подадат сигнал. Всеки клиент може да се свърже с денонощния ни телефонен център и да получи разяснения за формирането на сумата по неговата фактура. Всяка постъпила жалба се разглежда приоритетно и се стремим в максимално кратки срокове да се отговори на клиента.

ЕVN България
Телефонен Център 24 часа в денонощието
Тел. за аварии 0700 1 0007
Тел. за информация и справки 0700 1 7777
Тел. за автоматична проверка на сметка 0700 1 0207
e-mail: [email protected]
www.evn.bg
> назад