Уеб сайтът evn.bg използва бисквитки (cookies), за да Ви улесни като онлайн потребител. В случай че продължите да ползвате страницата, давате своето съгласие за употребата на бисквитки. Повече за бисквитките и как можете да се откажете от тях можете да прочетете тук
EVN Bulgaria

Намирате се тук Начало > Медии

EVN BULGARIA: ДКЕВР ОДОБРИ НОВИ ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ И СНАБДЯВАНЕ С ЕЛЕКТРИЧЕСКА ЕНЕРГИЯ

27.6.2008


Новите Общи Условия са на разположение на клиентите във всеки КЕЦ (Клиентски Енергоцентър) и в интернет страницата на EVN Bulgaria www.evn.bg ДКЕВР одобри нови Общи условия за „ЕВН България Електроразпределение” АД и за „ЕВН България Електроснабдяване” АД. В тях правата на клиентите са по-добре защитени. Разработването на нови Общи условия бе наложено от разделянето на дейностите по снабдяване с електрическа енергия и пренос и разпределение на електрическа енергия, в изпълнение на изискванията на Закона за енергетиката, довело до юридическото отделяне в две самостоятелни дружества. Новите общи условия се отнасят до всички клиенти на двете дружества и влизат в сила от 27 юни 2008 г., без да е необходимо изрично писмено приемане от страна на клиента. Какво е новото в „Общи условия на договорите за пренос на електрическа енергия през електроразпределителната мрежа на „ЕВН България Електроразпределение” АД” ? Новите Общи условия уреждат изцяло взаимоотношенията на клиентите с Електроразпределителното дружество – оператор на електроразпределителната мрежа, по отношение на ползването на електроразпределителната мрежа, правата и задълженията на двете страни, условията за извършване на услугата, условията за качество и надеждност на услугата, обмена на информация между двете страни. С тези Общи условия се регламентират и редица технически и организационни мероприятия, като начина на измерване и отчитане на преминалата електрическа енергия, реда за достъп до измервателните съоръжения, отговорностите на всяка от страните при неизпълнение на задълженията им, условията и реда за временно прекратяване или прекъсване на преноса на ел.енергия до клиента, сроковете и начините на разплащане и т.н. В интерес на клиента бяха съобразени и променени редица срокове за извършване на услуги и уведомления: • За клиентите, изпитващи затруднения в заплащането на цялата дължима сума, е предвидена възможност за подписване на споразумение за разсрочено плащане, като в този случай снабдяването с електричество не се прекъсва; • Друго нововъдение с цел по-бързо обслужване на клиентите е, че прекъснатото електроснабдяване, поради натрупани от клиента задължения, се възстановява от електроразпределителното предприятие в срок до 12:00 (дванадесет) часа на следващия работен ден след изпълнение на всички условия за възстановяване и заплащане на цената за възстановяване. При допълнително заплащане от клиентите ще се предлага услуга по възстановяване на електроснабдяването в срок до 6 (шест) астрономически часа, при изпълнение на изброените по-горе условия; • При получаване на писмено искане от клиент за проверка на качеството на електрическата енергия, „ЕВН България Електроразпределение” АД следва да започне процедурата в срок до 3 (три) работни дни. Минималната продължителност на проверката е 7 (седем) календарни дни, като времето и продължителността й може допълнително да се договори с клиента. При установяване на отклонения от нормираните показатели, „ЕВН България Електроразпределение” АД предприема мерки за подобряването им, като уведомява писмено клиента за резултатите от проверката и предприетите действия в срок до 15 (петнадесет) работни дни и предоставя на клиента екземпляр от констативния протокол. Клиентите на „ЕВН България Електроразпределение” АД, които са и клиенти на „ЕВН България Електроснабдяване” АД, заплащат регулираната цена (цени) за ползване на мрежата заедно с регулираната цена на самата електрическа енергия на „ЕВН България Електроснабдяване” АД. Какво е новото в „Общи условия на договорите за продажба на електрическа енергия на „ЕВН България Електроснабдяване” АД” ? „ЕВН България Електроснабдяване” АД издава на клиента обща фактура за услугите снабдяване с електрическа енергия и разпределение на електрическа енергия (пренос и достъп през електроразпределителната мрежа) по определените от ДКЕВР цени. Важна крачка към подобряване на клиентското обслужване е предвиденото ежемесечно уведомяване на потребителя чрез изпращане на съобщения за дължимите от него суми на адреса на обекта му. Нов момент е, че при доказано неспазване на срокове от страна на „ЕВН България Електроснабдяване” АД ще се дължи обезщетение. Обезщетението може да се претендира от клиента в рамките на 90 (деветдесет) дни. Във връзка с изискванията на Закона за защита на личните данни и в двата нови документа на Общи условия бе разработена специална глава „Защита на личните данни”. „ЕВН България Електроразпределение” АД и „ЕВН България Електроснабдяване” АД са администратори на лични данни по смисъла на Закона за защита на личните данни, за което притежават надлежна регистрация пред Комисията за защита на личните данни. Новите Общи условия вече са на разположение на клиентите във всички клиентски центрове на дружествата, както и на уеб страницата на ЕVN Bulgaria – www.evn.bg
> назад